Nytt år valår 2014

Politiskt sett har januari varit en lugn månad, under februari däremot har det hänt en del intressanta saker. Miljöpartiet har lämnat in en motion om att höja arvodet för kommunalrådet, detta säger Vänsterpartiet bestämt nej till. I Kommunstyrelsen yrkade vi avslag på motionen, men majoriteten i form av S,C,MP röstade för så det blir förslaget till beslut i Kommunfullmäktige den 27/2. Vi motiverar nejet med att förutsättningarna visste de berörda om när tog uppdragen, dessutom har vi en Arvodesberedning som inför varje mandatperiod jobbar fram de arvoden som skall gälla för perioden, att med en motion som grund dessutom en motion som ett stödparti till majoriteten lagt är på gränsen till nepotism.