Detta hände på Kommunfullmäktige 140424

oljaDet var ett ovanligt inslag på fullmäktigemötet, det inleddes med allmänhetens frågestund. Frågeställaren var Margareta Lindström delårsboende på Gårvik, hennes fråga gällde Munkedals policy när det gäller att anlägga marinor/båthamnar. I policyn påpekade hon att det uttryckligen sägs att om man skall bygga båthamn/marina skall detta ske på områden som betecknas som outnyttjade industrihamnar, fiskehamnar och stenbrott. Ingen människa i världen kan beteckna Gårvik som ett sådant område. Så att driva denna fråga som kommunen gör innebär att de bryter mot sin egen policy. Det svar som frågeställaren fick gjorde ingen människa klokare, det är politiker som bestämmer???

I Kommunen bokslut för 2013 fanns en stjärnsats som innebar att 4 902 000 :- av investeringsbudgeten, (pengar som inte använts under 2013) skulle överföras till 2014 års investeringsbudget, enligt vår mening är det inte rätt att ständigt bygga på investeringarna, vi anser att det utrymme som dessa pengar skapar skall användas till vård, skola och omsorg, vi har ju de facto bara en penningpåse att ta ur, låt oss använda pengarna till det samhället verkligen behöver, vårdpersonal och personal inom skolan.