Senaste nytt Read all about it.

Fullmäktigemöte 171026

Här är en länk till protokollet, Vänsterpartiet reserverade sig mot beslutet att bevilja Munkedals Vatten en utökad borgen från 100 miljoner till 125 miljoner. Orsaken till detta är att den utökade borgen söks för att klara utbyggnaden av VA ut till Tungenäset, något som vi motsätter oss, projektet blir bara dyrare och och dyrare ju längre projektet framskrider. Det har visat sig att man tvingas att bygga ett vattentorn i anslutning till Gårvik, beräknad kostnad 5 miljoner. Kostnaderna för utbyggnaden kommer att belasta skattekollektivet, vilket innebär höjda avgifter för alla konsumenter, anslutnings avgifterna för de som bygger nytt blir bland de dyraste i regionen. Nej, vi säger låt Bergsvik, Gårvik vara sommarstugeområden, i de fall VA behöver förbättras skall man använda sig av den moderna tekniken med minireningsverk som har betydlig högre reningsgrad än vårt kommunala reningsverk, dessutom till en betydligt lägre kostnad.