En liten rapport från Sörbygdsdagarna

1-SDC12844Under lördagen deltog vi med vår valbyrå på torget i Hedekas, vi hade många besökare hos oss, detta märktes om inte annat på att den jättestora påsen med kola tog slut. Jag och Håkan blåste upp ballonger för brinnande livet men de tog slut lika fort som vi blåste.Vi hade också en hel del besökare som var intresserade av vår politik, vi fick bra respons på de diskussioner som uppstod b l a om fackets roll i politiken. Många var kritiska till fram för allt ett uttalandet från Kommunals ordförande om att S inte skulle samarbeta med V utan enbart samarbeta med MP.Trots att det regnade i princip hela dagen var stämningen på topp. En  stor eloge till arrangörerna som lyckats med att skapa ett jättebra program med veteranbilar, traktoruppvisning, balrullning, musik och flera andra aktiviteter.