En dag att minnas

Fredagen den 23/10 är en dag att lägga på minnet, då visade munkedalsbor och andra med hjärtat på rätta stället, att medmänsklighet och empati är det enda som gäller för att skapa ett bättre Sverige. Gruppen Integration i Munkedal skapade på kort tid 3 dagar, ett arrangemang med marsch från Åtorp där ca 120 personer deltog, marschen avslutades med en manifestation på torget där ytterligare människor slöt upp, vi var då ca 200 personer.

Det var ett antal talare anmälda, men tyvärr dök inte alla upp. Men vi fick höra tal av Tiina, Karin Blomstrand, en representant från Syndikalisternas ungdomsförbund och Vänsterpartiets Bohusläns ombudsman Hamza Demir. Mötet avslutades med att Åsa Enarsson Harder läste en dikt. En del av det som framfördes tolkades till arabiska av en av de boende på Åtorp. Det tändes också ljus för de som offrat livet på sin resa mot friheten.

Mäktig syn