Read all about it senaste nytt

lj länken och läs om besluten i Fullmäktige 171026, Vänsterpartiet reserverade sig mot beslutet att bevilja Munkedals Vatten en utökad borgen från 100 miljoner till 125 miljoner. Vi anser att utbyggnaden av VA till Bergsvik Gårvik inte bör ske. En utbyggnad kommer att belasta skattekollektivet så att alla abonnenter får höjda avgifter när det gäller VA. Anslutningsavgifterna kommer att bli bland de högsta i regionen. Det tillkommer hela tiden kostnader, det senaste är att det behöver byggas ett vattentorn vid Gårvik, till en kostnad av beräknade 5 miljoner, något som säkert kommer att bli dyrare. Nej, låt Tungenäset förbli ett sommarstugeområde, i de fall VA behöver bytas ut kan man satsa på minireningsverk som har högre reningsgrad än det kommunala reningsverket och till en betydligt lägre kostnad.