INFÖR KOMMUNSTYRELSENS MÖTE 20150311

Hej här kommer lite information inför KS möte idag.

IMG_2032_resizeOm ni läser resultatet från byggnadsnämndens möte igår ( länken ovan) här är innebörden av vad beslutet  innebär (OBS! OBS!
En BAJSPUMP, ett stort hamnkontor (70 kvm) med dusch och toa för båtägare och latrintömning för båtar kommer att placeras i Gårvik. Dessutom 32 båtförråd och en utökning av hamnen för fler och stora 12 m. båtar. Detta enligt Byggnadsnämndens beslut igår den 9/3.
DELA gärna!)denna text hämtad från Gårviks vänners Facebookssida. Ställ denna utbyggnad mot de skrämmande dåliga siffrorna som redovisas i KS idag, får ni själva avgöra om detta är en ansvarsfull politik, ni kan också tänka på vad majoritetens politiker S+C+Mp sade i debatterna inför valet. Länken nedan går till kommunens hemsida, redovisning av den ekonomiska situationen. Man måste fråga sig om detta är en ansvarsfull politik? De 2,7 miljonerna som skattesänkningen tog från den kommunala ekonomin hade visserligen varit en droppe i havet, men det hade i alla fall varit något att hjälpa till med för att lindra katastrofen.