PLANEN FÖR GÅRVIK

Här är länken till planen på hur de styrande i Munkedal vill att Gårvik skall se ut. Är det så här du vill att den enda riktiga saltvattensbadplatsen skall se ut?                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              Så här är det idag.

IMG_2032_resize

Så här blir det enligt förslaget.

/planeriutstallningsskedet/garvikstrandzonutstallningnr2.4.4774c46d13224c20bcb80001326.html

2 kommentarer till PLANEN FÖR GÅRVIK

• Hej! För mer än ett år sedan skrev jag till Munkedals kommun om funderingar jag hade bl a om flyktingar och tiggare vanligen från Rumänien och om vargens rättigheter mm. Ärendet registrera-des men ingen har svarat mig personligen! Visserligen tipsade jag om att använda Bohus-länningen mera och mina tanker och funderingar har delvis fått svar eller väckt nya frågor. Men, hur man arbetar kommunen är det inte viktigt att ha en diskussion med medborgar-en? Det får du inte information om vad som händer, om du inte läser på Face Book etc, eller?. Men alla har inte tillgängligheten till nätet, eller som jag inte vill ta del av kränkande information mm via Face Book.
    Nu, har moderaterna gjort ett utspel om tiggarna och vi ser dem även här i Munkedal!Jag vill veta hur ni tänker hjälpa dessa personer till ett värdigt liv. Kommunen har också skyldig-heter så det går inte att skylla ifrån sig! Tack och lov är det inte vinter längre så de slipper frysa men natthärbärge och mat är fortfarande aktuellt och skyll inte ifrån Er att regeringen sköter kontakterna med Rumänien m fl.

Monica Rosqvist
    Ps Flyktingar skall åter komma till Åtorp. Hur tänker kommunen göra för att de vill stanna kvar när de har fått asyl? Vd gör ni nu?

• Som du kanske vet så är Vänsterpartiet i opposition i Munkedal, den styrande majoriteten består av Socialdemokraterna+Centerpartiet och Miljöpartiet, vår inställning är att varje människa skall kunna leva ett värdigt liv genom att ha rätt till skola, arbete och bostad, vi jobbar och argumenterar ständigt för detta. Men demokratin fungerar ju så att de som är i majoritet bestämmer.

Hälsningar
      Ove Göransson