Manifestation

Manifestation- ”Ett Munkedal för alla”

Vänsterpartiet i Munkedal bjuder in arbetarrörelsen, ungdomsförbund och allmänheten till en manifestation.
27/8-22 klockan 12.00 vid Munkedals station.
Vi kommer att sluta upp vid Munkedals station, därefter tågar vi gemensamt till Centrumtorget i Munkedal.
En marsch fokuserad på gemenskap och anti-nazism/anti-rasism. Där vi tar plats och visar för omvärlden att Sverige är ett land som ska enas, inte splittras. Det finns element i vårt land och i vår kommun som vill sopa undan den som inte passar in i mallen och splittrande röster får allt större utrymme.
NMR kommer kandidera till kommunfullmäktige i Munkedal, vilket är något vi vill motverka. Under senare tid har våra partikamrater fått utstå hat och trakasserier, så med denna marsch kan vi gemensamt ta kampen för ett Munkedal för alla.
Det är dags att våra röster hörs och att media ser åt vårt håll. Därför vill vi att arbetarrörelsen skall enas denna dag. Vår förhoppning är att så många som möjligt ska ansluta sig till denna folkfest och att allmänheten deltar.
Vi inleder dagen med musik vid Munkedals station, samt grundläggande förhållningsregler kommer presenteras.
När vi nått fram till Centrumtorget kommer vår “konferencier” från Vänsterpartiet i Munkedal hålla välkomsttal.
Därefter välkomnas andra talare att fatta micken.
Vi hoppas på ett gott samarbete där så många som möjligt kan närvara!

Länk till eventet på Facebook: