Ny mandatperiod!

Ny mandatperiod.

Vi lyckades behålla våra två mandat i kommunfullmäktige, där våra ledamöter Malin Svedjenäs och Bjarne Fivelsdal tar plats. Tillsammans med socialdemokraterna går vi in i ett djupare samarbete i kommunen, vilket vi ser som glädjande då Munkedal behöver två trygga arbetarpartier som för jämställdhets- och miljöfrågor högt på agendan.

Tillsammans med  socialdemokraterna har (v)i en valteknisk samverkan med liberalerna och centerpartiet, vilket leder till en trygg opposition.

Förutom två platser i kommunfullmäktige har Vänsterpartiet i Munkedal en ordinarie plats i kommunstyrelsen, ledamot Malin Svedjenäs.

En ordinarie plats i välfärdsnämnden, ledamot Malin Strömberg.

En ersättarplats i Barn och utbildningsnämnden, ledamot Bjarne Fivelsdal.

En ersättarplats i Kultur och fritidsnämnden, ledamot Jonas Johansson.

Arbetet för ett mer jämlikt Munkedal kommer vi ta i respektive nämnd. Vi kommer aktivt skriva motioner där vi värnar om våra anställda, våra äldre, våra barn och ungdomar, miljön och ställa nuvarande styre till svars för nedmonteringen av mjukdelarna i vår kommun. Följ med oss i kampen att ta tillbaka Munkedal från främlingsfientlighet och egoism till en kommun där öppenhet och mångfald får prägla vår kommun.